(salve) gegroet jij dappere pelgrim - Reisverslag uit Mercato Saraceno, Italië van arno van helvert - WaarBenJij.nu (salve) gegroet jij dappere pelgrim - Reisverslag uit Mercato Saraceno, Italië van arno van helvert - WaarBenJij.nu

(salve) gegroet jij dappere pelgrim

Door: arno

Blijf op de hoogte en volg arno van helvert

12 Juni 2014 | Italië, Mercato Saraceno

Steeds meer mensen groetten ons met De kreet salve wat zoiets als gegroet betekend. Het is heel heet en om 11.30 stond de thermometer al op 41 gr. Ik hoop dat het op de foto te zien is . Deze temperatuur is ook voor hier niet normaal . Maar de weerbericht zegt dat het morgen de temperatuur begint te dalen . Gisteren Door Ravenna gereden maar de stad Viel een beetje tegen. Daar een adres gebeld voor te overnachten voor € 80 . Toen wij daar aankwamen en ons werdt gevraagd hoe laad wij het ontbijt wilde hebben. Zijden wij om 7 uur ton wroeg ze of dat niet om 8.30 kon zeiden wij dat dit niet mogelijk was ivm de temperatuur en We wilde vroeg vertrekken. Waar op zij ging bellen. Toen kwam ze met een verhaal dat de prijs voor 1 nacht €90 is en €80 voor 2 nachten en meer wij zijden dat wij nooit voor 2 nachten hebben kunnen afspreken omdat wij doorgaan naar Rome. Over het ontbijt is over te praten over de prijs niet. Ze zij dat zij €90 moet hebben en We zijn gegaan . In ons boek een ander adres gezocht 3 km verderop en daar konden wij slapen voor €60 allen jammer dat het restaurant in het dorp dicht was en weer terug moesten rijden voor te eten. Arthur zit er helemaal doorheen hij is blij dat ik redelijk de taal spreekt dat maakt het voor hem wat makkelijker. Ik zeg niet dat hij er zonder mij niet had kunnen komen maar ik heb hier 7 jaar gewerkt en de taal komt weer terug. Gr. Arno

  • 12 Juni 2014 - 17:01

    Twan:

    Hoi arno.

    Het gaat dus goed en begint al behoorlijk op te schieten.
    Je had het gejaagde leven thuis in Nederland moeten laten.
    Waar 7 jaar werken al niet goed voor is.

    gegroet uit Nederland
    Twan en corina

  • 12 Juni 2014 - 22:54

    Gerard:

    pellegrino salve

    Zo he dat schiet aardig op ... met 60km per dag
    nog een dag of 6 ... heb je nog 4 dagen om Rome te bezichtigen ...

    Wat handig dat je je echt kan uitdrukken in het Italiaans ...
    en samen met een maat is toch een aardigheid extra ...

    Fijn meelezend en genietend van je ups Cols en downs afdalingen ...
    en dan weer meer over wat vlakkere delen ...

    Je zal al wel doorhebben dat ze daar niet echt aan ontbijt doen he...
    dat blijft wat improviseren ... maar als je daar zolang gewerkt hebt is dat geen verrassing ...

    Wens je nog veel genoegen van het uitzicht, en stuk door Florance ...
    en ik lees je snel weer bij ...

    Grtz. Gerard

  • 13 Juni 2014 - 09:07

    Arno En Leny:

    Hoi Arno,
    We volgen weer geboeid je reis en de levendige verhalen. Het begint al op te schieten.
    Als je weer thuis bent horen we het graag nog eens van je in levende lijve.
    Nog veel plezier. Zet 'm op.
    Groeten, Arno en Leny

  • 19 Oktober 2014 - 14:23

    Marieke:

    Beste Arno en Leny (bovenstaande reactie)

    Ik ben op zoek naar een Arno en Leny die afgelopen jaar een kaartje gestuurd hebben (van harte gefeliciteerd op de voorkant met de tekst er in 'fijne dag en gauw tot ziens, arno en leny. Nog bedankt voor het mooie kaartje' naar mijn opa (tini van der pol). Mijn oma is op zoek naar de afzenders, zouden jullie dit toevallig kunnen zijn? Ik zou het ontzettend kunnen waarderen als jullie mij eventueel kunnen mailen of jullie het wel of niet zijn. Ik ben te bereiken via wupsje1@gmail.com

    Alvast super bedankt
    Groetjes marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Mercato Saraceno

arno van helvert

Naar mijn reis naar santiago heb ik een mooi avontuur beleeft en iemand ontmoet waar ik nog steeds goed contact heb . het was zijn idee om naar rome te fietsen en ik heb mooije herrinneringen aan mijn fiets tocht naar santiago dat ik gelijk heb gezecht dat ik mee ga. artuur vertrekt een dag eerder als ik maar vrijdag 22-5 komt hij langs eindhoven gefietst en dan pik ik aan voor hopelijk weer een mooi avontuur. ik neem mijn tablet mee om beter mijn rijsverslag te kunnen doen en verheug mij al op de luike reactie's die ik toen ook heb gehad ik wens jullie veel lees plezier. gr. arno

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 7688

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 31 December 2014

arno naar rome

Landen bezocht: