de kapelaan weet wat een pelgrim is - Reisverslag uit Speyer, Duitsland van arno van helvert - WaarBenJij.nu de kapelaan weet wat een pelgrim is - Reisverslag uit Speyer, Duitsland van arno van helvert - WaarBenJij.nu

de kapelaan weet wat een pelgrim is

Door: arno

Blijf op de hoogte en volg arno van helvert

28 Mei 2014 | Duitsland, Speyer

Vandaag 82 km gereden Door worms langs ludwigshafen en Door speyer en daar de rijn overgestoken. In worms bij de dom een stempel gehaald en de kapelaan zat achter een hokje . Een paar Duitsers wilde vanalles weten maar toen wij binnen kwamen had hij geen tijd meer voor hun. Hij kwam achter de balie vandaan. En vertelde dat hij net een nieuwe stempel heeft omdat hij vond dat pelgrims altijd mooie stempels hadden . Nu heeft hij er een met de afbeelding van de dom . Het Duitse echtpaar keek ons aan of wij de rechter hand van de paus waren. Na afscheid te hebben genomen zijn We verder gegaan. Voor Speyer vroegen wij de weg aan 2 passanten. Die ons vertelde dat de weg was opengebroken maar dat was geen probleem ze fietsten wel mee . Daar hebben wij een rondleiding gehad in Speyer. Nog een biertje gedronken en 5 km verderop naar ons slaap plaats. Ik ben benieuwd wat ons morgen te wachten staat. Gr arno

  • 28 Mei 2014 - 20:26

    Yvonne Willems:

    Ha Arno, las net op facebook dat jij een fietstocht maakt naar Rome. Wil zelf Rome ook wel eens zien, maar op de fiets.... Harstikke goed van je. Fijn dat je fietsmaatje weer van de partij is! Succes.

  • 29 Mei 2014 - 09:29

    Jolanda:

    Hoi Arno,

    Wij zijn weer heerlijk aan het genieten van jouw reisverslagen.
    Balen dat Arthur last van zijn knie had maar wij hopen dat het nu wel beter zal gaan.
    Als je alle tijd hebt kun je het ook rustig aandoen.
    Wij wensen jullie een hele goede reis en blijven je volgen.

    Heel veel fiets kilomets toegewenst.

    Groetjes, Henk en Jolanda xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Speyer

arno van helvert

Naar mijn reis naar santiago heb ik een mooi avontuur beleeft en iemand ontmoet waar ik nog steeds goed contact heb . het was zijn idee om naar rome te fietsen en ik heb mooije herrinneringen aan mijn fiets tocht naar santiago dat ik gelijk heb gezecht dat ik mee ga. artuur vertrekt een dag eerder als ik maar vrijdag 22-5 komt hij langs eindhoven gefietst en dan pik ik aan voor hopelijk weer een mooi avontuur. ik neem mijn tablet mee om beter mijn rijsverslag te kunnen doen en verheug mij al op de luike reactie's die ik toen ook heb gehad ik wens jullie veel lees plezier. gr. arno

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 7680

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 31 December 2014

arno naar rome

Landen bezocht: